Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΙΩΤΗ ΠΟΙΗΤΗ ΑΡΓΥΡΗ ΜΠΑΡΗ

Εχοντας τα χέρια μου τυφλά
οξειδώθηκε το κρανίο μου
και κοιμάμαι
κι όσο κοιμάμαι
δεν ξημερώνει.

Το φίμωτρο είναι για τα σκυλιά.
Εμένα γιατί μου το φόρεσαν;
Δεν φτάνει της λογικής
που από παιδί μου φόρεσε η μάνα μου;

Τον Ιησούν ή τον Βαραβάν;
Τα όνειρα ή τους εφιάλτες;
Και απάντησαν τον Βαραβάν
ή όπως θ΄απαντούσαμε σήμερα, τους εφιάλτες
Εκτοτε πληρώνομε αχρεωστήτως.

Το δικό μου κόκκινο
δεν το κλεψα από τις παπαρούνες
και δεν είναι χρώμα μπογιάς.
Είναι το αίμα μου
που στάζει ζωή
και ακυρώνει το θάνατο.

Πεινούσα, πεινούσα πολύ
πεινούσα κάθε μέρα
και όταν το φώναξα
μου είπαν, και οι φίλοι μου ακόμα,
πως δεν ήμουν ευπρεπής
αλλά μουζίκος
και πως η ευταξία αυτά
δεν τα επέτρεπε,
ούτε ο "πολιτισμός" μας.

Πρέπει κάτι να χασεις
για να το ψάξεις,
να το βρείς
κι εμείς ποτέ μας δεν αποδεχθήκαμε
ότι κάτι χάσαμε,
ποτέ.

Στην στατιστική ατέλειωτοι αριθμοί
κρύβουν από κάτω τους ζωντανούς
που βαριανασαίνουν.
χωρίς γέλιο,
χωρίς όνειρα,
χωρίς γιασεμιά στα χείλη,
χωρίς γαρύφαλλα στα μάτια
αποψιλωμένοι της παγκοσμιοποίησης
απλόι αριθμοί του άπληστου κέρδους.

***

Εξομολογούμαι: η γραφή μου
θέλω να μυρίζει ιδροτίλα σκαφτιά και θεριστή,
να στάζει τον πόνο τους
να ναι φαρδιά σαν τις πληγές τους,
δροσερή σαν το πήλινο σταμνί
κάτω απ΄τον ίσκιο της αγριογκορτσιάς
να τους δροσίζει.
Η γραφή μου θέλω νάναι
τα σφαγμένα λαρύγγια των αφανών
και των μουγγών του τρόμου.
Νάναι δυνατή σαν τη φωτιά
να μιλάει σαν το σύμπαν πολυφωνικά
και να ευωδιάζει σαν ένα φρεσκοανθισμένο αγιόκλημα
κι ένα κλωνάρι δυόσμο.

**

Η ροή δεν αναγνωρίζει πρόσωπα
Ζητάει επίμονα ταυτότητα,
δαχτυλικά αποτυπώματα,
αδιαφορώντας για τις περιφορές εικόνων,
τις αναγνώσεις Προφητειών,
τις προσευχές και τα συναξάρια.
Η ροή, ποτάμι φορτισμένο,
δεν γαλβανίζει.
Κουβαλάει καινούρια
και δεν καρτερεί.
Ρέει.
Είμαι μαζί της.
Ο χρόνος σιωπηλός ανανεωτής
εγγυάται την αιωνιότητα
η ροή των ανανέωση.

*

ΑΡΓΥΡΗΣ ΜΠΑΡΗΣ

ο Αργύρης Μπαρής γεννήθηκε το 1930 στο χωριό Παλαιόκαστρο Χαλκιδικής και εργαζόταν ως ηλεκτρολόγος στη Θεσσαλονίκη όπου και ζούσε πάνω από 60 χρόνια. Στα χρόνια της κατοχής, παιδί ακόμα, πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση ως σύνδεσμος και διακινητής διαφωτιστικού υλικού. Μετά την απελευθέρωση και κατά τη διάρκεια του εμφυλίου, αιχμαλωτίσθηκε, βασανίσθηκε και με το νόμο 509 καταδικάσθηκε σε θάνατο παμψηφεί. Δημοσίευσε αρκετά άρθρα στον ημερήσιο τύπο και ποιήματά του σε λογοτεχνικά περιοδικά. Ο ίδιος σεμνός μέχρι στο τέλος της ζωής του δεν εξέδωσε τις ποιητικές του συλλογές.

Το έργο αυτό ανέλαβε ο Πολιτιστικός Σύλλογος της γενέτειράς του που εξέδωσε τα ποιήματά του.

Ευχαριστώ θερμά τον κ. Θανάση Γραμμένο για την ευγενική του προσφορά να μου γνωρίσει τον υπέροχο αυτό ποιητή και για την άδειά του να δημοσιεύσω μερικά από τα ποιήματά του στο blog μου. Μεγάλες μορφές των Γραμμάτων μας, όπως η Διδώ Σωτηρίου, ο Μανώλης Αναγνωστάκης, ο Τάκης Βαρβιωτσιώτης, ο Τάσος Βουρνάς, ο Αθανασιος Νάσιουτζικ, ο Θωμάς Μάρας και άλλοι, γνώριζαν το έργο του και είχαν αναγνωρίσει την ποιητική του φλέβα.

Ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται ως εξής:

" ...... Υπαρξιακά δεν προσδιορίζομαι από ιδιαίτερες συντεταγμένες. Ζω και αναλώνομαι στην αγορά της καθημερινότητας. Πέρα από ευθύγραμμες κινήσεις, σταθερές, συγκεκριμένες παραμέτρους, βεβαιότητες και αυτονόητα, περνώ σαν τους πολλούς χωρίς συμπέρασμα, καταλήξεις, υποδείξεις και ολοκληρώματα στο ες αεί ακατάληκτο. Ζω την κοινωνική "γαλήνη" που παρέχει η παραδοχή και αποδοχή του STATUS χωρίς τις αυταπάτες του κλειδούχου, χωρίς κλειδιά νεανικών εξάρσεων, ονείρων και οραμάτων...."

"... Τώρα μετά την πρόσφατη γέννα μου, δεν φοβήθηκα τίποτε περισσότερο από την μια και μοναδική αλήθεια..."



ΤΙΣ ΘΕΡΜΕΣ ΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ "ΤΑ ΑΗΔΟΝΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΣΕΙ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΓΥΡΗ ΜΠΑΡΗ

http://taidonia.blogspot.com



Υ.Γ: Να με συγχωρήσουν οι φίλοι μου που για κάποιο, έστω λίγο χρόνο, φαινόταν στο blog μόνο ο τίτλος της ανάρτησης και όχι και το περιεχόμενο του. Υπήρξε τεχνικό πρόβλημα στον υπολογιστή μου.
Για να προμηθευτείτε τα Απαντα του ποιητή μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Σύλλογο http://taidonia.blogspot.com

6 σχόλια:

  1. να 'χα ενα λεπτο σιγής
    να Υπνήσω τις Νίκες του
    πάνω στο πεπερασμένο του Στίχου Σύνορο
    που έχτισε Πατρίδες Ασύνορης Πλεύσης...

    Φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάκια

    Παρότι το μόνο που υπήρξε ήταν ένα απλό τεχνικό πρόβλημα, ένα κενό Ζωής, εντούτοις κατάφερες να το μετουσιώσεις σε ποίηση.
    Υποκλίνομαι

    ΥΓ. περιμένω τα όμορφα λόγια σου για τον άγνωστο ποιητή που φιλοξενεί πλέον ... το προηγούμενο κενό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να πώς μπορούν να λέγονται τα πράγματα απλά,
    με τ’ όνομά τους
    και να’ ναι ποίημα!

    Εξαιρετική η ανάρτησή σου φίλε μου Σκορπιέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πέρασα για μια καλημέρα και να ευχηθώ καλό μήνα να έχουμε!

    Ωραίο το αφιέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καναρινένια Καλο μήνα να εχουμε.

    Ευχαριστω για τα καλά σου λόγια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νameliart
    Εχω καιρο να ασχοληθώ με το blog αλλά δεν σημαίνει ότι το ξέχασα. ΤΟ μεγαλείο ακριβώς στην απλότητα βρίσκεται.

    Καλό σου βραδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΡΟΥΜΠΙΝΑ - Η γκεζερά της Αθωότητας

  Μπορείτε να προμηθευτείτε το βιβλίο από το e-shop των Εκδόσεων Ελκυστής, κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:  You can get the book from ...