Πέμπτη 16 Απριλίου 2009

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ



Salvador Dali "Εσταυρωμένος"
---------------------------------------------

Αδρανείς.
Σε παρασύρει η φωτογραφία σου
ότι το έχεις δίπορτο
όποτε θέλεις είσαι τάχα εδώ
κι όποτε θες κατέρχεσαι.

Σ΄εξαπατούν επίσης
τα φουσκωμένα λόγια της ανοίξεως
δήθεν ότι τα άνθη της
συμπαρασύρουν σε ανάσταση
κι άλλα εσταυρωμένα χώματα.

Ακουσέ με, πάρε
στα χέρια σου την κύλιση του λίθου.
Ας σμπρώξει λίγο και το Μεγάλο Σάββατο
γεροδεμένο είναι
σήκωσε θεία κλοπή ασήκωτη
και στα ουράνια μοναχό του την ανέβασε.

Μόνο βιάσου γιατί όπου νάναι
το θαύμα της διαψεύσεως τίθεται επί τάπητος
ακάνθινο.

Κική Δημουλά "Χλόη θερμοκηπίου"

1 σχόλιο:

  1. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 1948

    Κρατώ λουλούδι μάλλον.
    Παράξενο.
    Φαίνετ' απ' τη ζωή μου
    πέρασε κήπος κάποτε.

    Στο άλλο χέρι
    κρατώ πέτρα.
    Με χάρη και έπαρση.
    Υπόνοια καμιά
    ότι προειδοποιούμαι γι' αλλοιώσεις,
    προγεύομαι άμυνες.
    Φαίνετ' απ' τη ζωή μου
    πέρασε άγνοια κάποτε.

    Χαμογελώ.
    Η καμπύλη του χαμόγελου,
    το κοίλο αυτής της διαθέσεως,
    μοιάζει με τόξο καλά τεντωμένο,
    έτοιμο.
    Φαίνετ' απ' τη ζωή μου
    πέρασε στόχος κάποτε.
    Και προδιάθεση νίκης.

    Το βλέμμα βυθισμένο
    στο προπατορικό αμάρτημα:
    τον απαγορευμένο καρπό
    της προσδοκίας γεύεται.
    Φαίνετ' απ' τη ζωή μου
    πέρασε πίστη κάποτε.

    Η σκιά μου, παιχνίδι του ήλιου μόνο.
    Φοράει στολή δισταγμού.
    Δεν έχει ακόμα προφθάσει να είναι
    σύντροφος μου ή καταδότης.
    Φαίνετ' απ' τη ζωή μου
    πέρασ' επάρκεια κάποτε.

    Σύ δεν φαίνεσαι.
    Όμως για να υπάρχει γκρεμός στο τοπίο,
    για νά' χω σταθεί στην άκρη του
    κρατώντας λουλούδι
    και χαμογελώντας,
    θα πεί πώς όπου νά' ναι έρχεσαι.
    Φαίνετ' απ' τη ζωή μου
    ζωή πέρασες κάποτε.

    Κική Δημουλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΡΟΥΜΠΙΝΑ - Η γκεζερά της Αθωότητας

  Μπορείτε να προμηθευτείτε το βιβλίο από το e-shop των Εκδόσεων Ελκυστής, κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:  You can get the book from ...